אז מהן 4 רמות המשקיע?

 

1. המשקיע המתחיל
אותו משקיע מתחיל ללמוד את התחום, קורא בבלוגים, ספרים, ומקורות ידע שונים, מתעניין, מקבל השראה מאחרים ומבין שהשקעות הן הדרך לבטחון ועצמאות כלכלית, הוא לאט לאט מבין שהוא צריך להשקיע את כספו, מבין שעדיף לחסוך יותר מאשר לבזבז הכל על מוצרים חומריים בשביל עתיד בהיר, אך אמונות מגבילות (כמו פחד מלהפסיד את הקרן), חוסר ידע, חוסר זמן או חסכון מונעים ממנו להשקיע, אך הוא מתחיל לחסוך קצת ועובד על הבטחון שלו בהשקעות על ידי רכישת ידע, חסכון נוסף, ועבודה על התודעה שלו.
 
2. המשקיע העצלן
המשקיע העצלן מבין שצריך לפעול לאחר כל הידע שצבר ושינוי התודעה, הוא מכין תוכנית פעולה ומגדיר מטרות, משתמש בהון העצמי שחסך לאורך השנים, משתמש בידע שצבר, ומשקיע באופן פאסיבי את ההון שלו, במוצרים פיננסים שונים.
כמובן שהוא לא באמת עצלן כי הוא עשה, הוא השקיע, למד, לקח פעולה, הסתכן אך הוא מעדיף השקעות במוצרים שלא יקחו לו יותר מידי מזמנו, באופן יחסי קלים לביצוע כמו מדדי מניות, קופות גמל, פוליסות חסכון קרנות נדלן, הלוואות חברתיות וכו’
הוא משקיע חלק מהכסף שחסך כל חודש/רבעון.
 
3. המשקיע הנחוש
המשקיע צבר ידע, ניסיון, וביטחון בהשקעות, הוא חוגג את הניצחונות הקטנים,את הרווחים שצבר, גאה בעצמו שהשקיע, מוכן לקחת סיכון נוסף, ולקחת הלוואות לצורך רכישת נכסים נוספים.
אותו משקיע מנסה לחלץ את ההון העצמי שלו מהמוצרים הפיננסים השונים בבעלותו, בנוסף להשקעות בנכסים עם ההון העצמי שצבר.
על ידי משכון אותם נכסים פיננסים, הוא יכול לקחת הלוואה בתנאים מוטבים לצורך רכישת נכסים נוספים.לדוגמא לקיחת הלוואה על חשבון קרן השתלמות לצורך קניית דירה בחול.
 
4. המשקיע היוזם
אותו משקיע, מייצר ערך לכלכלת השוק, על ידי יצירת הזדמנויות כלכליות.
הוא כבר אינו צריך להשקיע רק את כספו, אלא משתמש בכספם של משקיעים שמאמינים בו, במוצר, הוא מייצר רווחים, הוא מקים צוות, מנהל משא ומתן ובעל חזון.
הוא מקים עסקים, רוכש נכסים ומעלה את ערכם, מקים חברות, פותר בעיות אשר חוסכות כסף רב וזמן לחברות שונות.
הוא רוכש נכסים לא רק בעזרת הכסף שלו, אלא בעזרת הזמן והידע שצבר.
דוגמא יזם שקונה נכס, ומגייס משקיע שיממן את עלות קנייה ושיפוץ הנכס, וחלוקת רווחים שווה בינו לבין המשקיע לאחר מימוש (מכירת הנכס).
 
אז באיזה שלב אתם?
 
*** כאמור אין המלצה לפעולה כזאת או אחרת, זאת דעתי האישית בלבד. ללא ממליץ, לא יודע.
 
****הפוסט נכתב בלשון זכר, אך כמובן פונה לשני המינים.
© 2021 All Rights Reserved.
Scroll to Top